Loading...

Dienstverleningsconcepten

In een openbaar gebouw worden bezoekers ontvangen en geholpen met hun vragen. Onze opdrachtgevers werken klantgericht werken en de werkprocessen moeten hiervoor zo optimaal mogelijk verlopen. Het dienstverleningsconcept, de manier waarop zij de bezoeker helpen, is voor ons leidend in het ontwerp van zowel architectuur als interieur.

De speerpunten die een opdrachtgever voor de nieuwe/vernieuwde huisvesting meegeeft, zijn al vanaf de allereerste schets leidend in het ontwerp. Omvat de opdracht een wens tot een verbeterde of innovatievere dienstverlening? Aan start de dialoog hierover aan het begin van het ontwerpproces.  In de gehele ontwerpfase, van start tot oplevering, voeren wij een intensieve dialoog met opdrachtgever en gebruikers om samen een optimaal plan te ontwikkelen.

In werkgroepen gaan we het gesprek aan met alle belanghebbenden, zodat wij samen met hen een ‘maatpak’ ontwerpen voor hun opgave. De opdrachtgever brengt expertise in over de werkprocessen en toekomstvisie. Wij zijn een sparringpartner met brede ervaring in het vormgeven en uitwerken van dienstverleningsconcepten in interieur en exterieur. Wij vertalen werkprocessen in concrete oplossingen. Deze bespreken we in werkgroepen aan de hand van 2D- en 3D-visualisaties.

Om het dienstverleningsconcept goed te vertalen naar een ontwerp, is het van belang dat er geen harde knip zit tussen het ontwerp van het gebouw en het interieur. Als architectenbureau betekent dit dat zowel de architect als de interieurarchitect feeling hebben voor elkaars vakdiscipline en elkaar naadloos aanvullen. Beiden zijn expert op het gebied van dienstverleningsconcepten binnen ons bureau.

Huis van de gemeente Voorst

Huis van de gemeente Voorst

Politiebureau Oost-Zeeburg

Politiebureau Oost-Zeeburg

Rijkskantoor Belastingdienst Utrecht

Rijkskantoor Belastingdienst

Stadsloket Nieuw-West in gebruik genomen